Sunday, 5 June 2016

Nava de razboi pe perna de aer Bora


 Aeroglisoarele functioneaza pe principiul ridicarii si propulsiei. Cand este vorba de un aeroglisor este imperativ necesara existenta unei ridicari, pentru functionarea corecta a acestuia. Ridicarea este un factor esential pentru ca este ceea ce face ca nava sa ruleze pe o perna de aer la distanta de sol. Acest proces al obtinerii unei ridicari incepe prin a dirija curentii de aer sub nava. Pentru a bloca aerul sub perna de aer este nevoie de o fusta. Aceasta este facuta pentru a crea presiune sub aeroglisor, presiune care ridica nava de la sol.Obtinerea cantitatii necesare de curent de aer este imperativ necesara pentru mentinerea stabilitatii navei. Daca prea mult aer este introdus sub nava atunci aceasta se va ridica prea mult de la sol si risca sa se rastoarne. Prea putin aer va face ca nava sa ramana la sol, ceea ce se opune scopului unui aeroglisor. Sursa curentului de aer care ridica aeroglisorul de la sol este un evantai. Acesta poate fi utilizat pentru ridicare sau inaintare, dar si pentru ambele in mod simultan. In orice caz locul prin care aerul trece pentru a ajunge la perna de aer afecteaza stabilitatea aeroglisorului. Acest loc estede fapt o gaura care se gaseste la baza navei. O alta componenta vitala este motorul. Motorul se gaseste de obicei in spatele navei si este cea mai grea dintre componente. Datorita greutatii motorului este nevoie de mai multa presiune in zona in care se afla acesta pentru a oferi plutirea necesara.





No comments:

Post a Comment